Vi vil jo alle gerne bæredygtighed NY UDGIVELSESDAG: Flere end 80 procent af os støtter op om en mere bæredygtig distribution af ugeaviser og reklamer, viser ny nordjysk undersøgelse

Kære alle. Grundlæggende er vi alle sammen vanemennesker.

Vi har det godt med den daglige rutine, fordi den giver os kræfter til at arbejde kreativt og dynamisk, når det kræves af os.

Men når vi udfordres af ting, der er større end os selv, så er vi også klar til at ændre vore vaner.

Og det sker netop nu.

Klima og bæredygtighed topper den politiske dagsorden - og vi er alle klar til at vende hver eneste sten for at komme i mål med bedre løsninger, end dem, vi hidtil har valgt.

Sådan er det også for os på Nordjyske Medier.

Vi har derfor besluttet os for at skabe grundlaget for en bæredygtig distribution af ugeaviser, tilbudsaviser og anden husstandsomdelt information ved at foretage kun en omdeling om ugen, så vi rammer postkassen enten onsdag eller torsdag.

Tirsdage eller onsdage

Det gælder både for dem, der i dag modtager ugeaviser og reklamer på tirsdage eller onsdage.

Det kan synes som en lille ændring, men det er en af dem, der virkelig har betydning for bæredygtigheden.

Og ud over det bæredygtige i at samle al distribution på blot en dag tilgodeser denne omlægning også vore indkøbsmønstre.

Vi ved, at netop vore indkøb i dag i stort omfang placeres omkring weekenden.

Her vil vi med ændringen få en udgivelsesdag, der ligger tættere på de handlinger, vi som forbrugere viser.

Det viser en undersøgelse, som Nordjyske Medier har fået udarbejdet.

Derfor er vi sikre på, at ændringen vil passe os alle godt - når lige vi har vænnet os til den.

Undersøgelsen viser at fredag, søndag og mandag er højdespringere, når vi ser på de ugedage, hvor handlen typisk lægges.

Sådan handler vi

Det er på fredage og mandage, den største gruppe af os, lægger handlen, men søndag er også godt med – og her er det typisk den gruppe af os, der lægger madplaner for hele ugen, der fylder indkøbskurvene.

Undersøgelsen viser, at det er tæt på 25 procent af os alle.

Nu skubber vi så til udgivelsesdagen for din ugeavis og reklamer.

Og vi gør det i forvisningen om, at den nye omlægning bliver til glæde for alle.

Også for de 80 procent af os, som analysen viser, støtter op om bæredygtige initiativer, som det at samle distributionen.

Jysk Analyse gennemførte undersøgelsen for Nordjyske Medier i perioden 24. oktober til 4. november, hvorunder 1368 nordjyder fra 18 år og opefter medvirkede.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...