Elever fra Skørping Skole rejste til Italien

Eleverne besøgte Romeo og Julies lejlighed i Verona. Foto: Privat
Fra 26. november og til 1. december var eleverne på Skørping Skole Sonja, Peter, Solvej og Frida en uge i Italien sammen med to lærere. Her følger en rejsedagbog fra turen fra de fire elever:

Vi havde alle meldt os til turen, som var det fjerde Erasmus+ projekt, som Skørping Skole skulle af sted til. Vi tog alle afsted med store forventninger og masser af spænding.

Søndag nat kl. 4 mødtes vi alle og kørte samlet til lufthavnen. Et par trætte lærere ventede på os i lufthavnen, og sammen tog vi fra Aalborg til Amsterdam, og derfra fra Amsterdam til Milano. Så en bus- og togtur til Codogno.

Vi blev derefter alle indkvarteret hos vores værtsfamilier. De var alle meget søde, men i Italien er det ikke alle, der snakker engelsk, så der var nogle udfordringer undervejs.

Som sagt havde vi alle vores egne forventninger til turen. En ting, vi nok alle havde til fælles var: Pizza. Et ønske, der i den grad blev opfyldt. Vi fik alle pizza hver dag, hvis ikke til aftensmad så frokost eller begge dele.

I løbet af ugen lavede vi blandt andet hjemmelavet pizza. Vi var i et sportscenter, hvor vi dansede, spillede dart, bowlede m.m. Vi besøgte Romeo og Julies lejlighed, shoppede og ikke mindst hyggede vi os utroligt meget. Vi fik knyttet en masse venskaber, og vi snakker stadig sammen.

Vi havde også en guidet tur torsdag i Verona. Vores guide kunne heldigvis tale engelsk. Der var også endnu en kvalitet ved ham – han gik hurtigt – i modsætning til mange andre i Italien, der går meget langsomt. Han gik i, hvad vi kaldte “Danskergang”.

Efter den lange guidede tur rundt i Veronas gader, fik vi lov til at gå rundt selv og shoppe. Derefter skulle vi tilbage til bussen. Vi tog herefter til Lodi og var sammen med en masse af de andre elever.

En ting vi med sikkerhed har fået med fra vores oplevelse i Italien, er en masse nye bekendtskaber fra det meste af EU, og vi har prøvet, hvordan det er at være udvekslingsstudent, snakke med fremmede på engelsk og sidst men ikke mindst, har vi set at folk fra andre lande nu er gode nok!

Del

Lukket for kommentarer

Denne webside benytter Cookies til at forbedre din oplevelse. Ved at bruge websiden accepterer du dette! Læs mere om dette

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.